Dag 6 Grand Canyon

24 september 2016 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag zijn we vroeg begonnen aan onze rit naar de Grand Canyon! We dachten dat onze vorige rit mooi was maar dit was eerlijk een fantastische rit en 3,5 uur rijden was helemaal geen straf voor ons!!
In een uur rijden kom je ongeveer 4 verschillende landschappen tegen en is de temperatuur van 35c naar 15c gezakt!!
Aangekomen in de Grand Canyon zijn we ons klaar gaan maken voor de helikoptervlucht over de Grand Canyon. We waren wel wat gespannen en erg enthousiast. We kregen mooie plekjes langs het raam in de helikopter met nog 4 andere mensen. Na het opstijgen vlogen we over een groen gebied en dan ineens in de diepte zie je de Grand Canyon liggen... Wat is dit geweldig mooi!!! Je kan het met woorden niet uitdrukken hoe machtig dit eruit ziet! We vlogen over stukken waar mensen eigenlijk nooit kunnen komen en zakte ook mooi tussen de kloof! Zo erg mooi is het dat ik in de helikopter er gewoon een brok in mijn keel van kreeg! Oké weer terug op aarde en veilig geland. Dit was echt voor ons beide een van de bijzonderste en mooiste dingen die we ooit gezien hebben en zullen dit waarschijnlijk nooit meer vergeten!!
Trouwens.. Het is best een hele ervaring om in een helikopter te zitten!
Na de helikopter vlucht zijn we met de auto gaan rijden richting een plek waar je eventueel ook zou kunnen starten met hiken. We zijn hier een stukje naar beneden gelopen en dan besef je hoe klein wij als mens eigenlijk zijn! Gaaf ook dat het constant veranderd qua kleur en wanneer je elk half uur een foto maakt zie je hoe meer oranje het wordt! Erg lastig om op te schrijven hoe Fantastisch de Grand Canyon is maar ik zal voor jullie ook wat filmpjes uploaden!
'S avonds hebben we dichtbij in een cowboy saloon steak gegeten!
Morgenochtend doen we lekker rustig aan en gaan we naar Page.(Lake Powell)

(Het is gelukt om filmpjes te uploaden.. Misschien is alleen de kwaliteit voor jullie niet heel goed meer... Je kan de filmpjes vinden door bovenaan de pagina naast foto's op video's te klikken)

1. Nans de Bree:
    25 september 2016
    Jullie maken een geweldige reis