Dag 16 San Francisco

5 oktober 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanochtend zaten we om 7 uur alweer aan het ontbijt om om half 8 de taxi vanaf het hotel te nemen naar het treinstation. Vanaf daar zijn we met de trein naar naar de pier toe gegaan. Dit was een soort van metro en deze ging dus niet over de grote brug.. Maar gaat dus door een tunnel onder het water door, en zo diep dat de grote schepen over ons heen kunnen. Dit vond ik persoonlijk echt ff niet chill om dit te weten en heb maar even verstand op nul gezet. Eenmaal aangekomen hebben we rustig aan met opnieuw een heerlijke Starbucks koffie gezocht naar de boot die ons zou brengen naar Alcatraz. Elke boot was helemaal afgeladen en het was zelfs uitverkocht tot 11 oktober. Alcatraz was erg interssant en leuk om te zien! Super mooi dat alles nog in dezelfde staat is. Binnen in de cellen kregen we een rondleiding met een koptelefoon met je eigen taal. De cellen zijn echt mega klein, en ook allemaal nog in dezelfde staat gelaten. Ze vertelden dat er 3 mannen ooit ontsnapt zijn maar dat deze nooit gevonden zijn.. Het kan zijn dat ze verdronken zijn of ze hebben het overleefd.
Terug met de boot naar San Francisco gegaan en daar zijn we naar de bekende straat Lombard gegaan waar de weg stijl en slingerend naar beneden komt. Leuk om te zien en vanuit daar hebben we de ouderwetse kabeltram genomen helemaal terug naar het treinstation. Dit vonden we echt heel erg leuk!! Hangend buiten aan de zijkant en de voorbij gangers in de andere trams een high five geven! Haha;) dit word echt nog helemaal bestuurd met de hand en moet hij zelfs op het eind punt duwend omgedraaid worden!! We vonden San Francisco een erg leuke stad!!
In de avond hebben we alvast een beginnetje gemaakt van onze vakantiefilm.. We kunnen nu al zeggen dat deze echt heel leuk gaat worden!
Morgen gaan we naar Monterey.