Dag 13 Yosemite Park

2 oktober 2016 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag was het opnieuw een vroegertje.. We zijn om 6 uur opgestaan omdat we rond half 7 wilden vertrekken richting de plek waar we onze bus moesten nemen in Yosemite. Na een mooie rit omhoog zijn we vanaf daar de bus ingestapt en die heeft ons helemaal boven gebracht naar het Glacier Point. Vanuit daar was het ongeveer 14 km naar beneden lopen en zouden we er zo'n 6 uur over kunnen doen. Wauw wat was dit opnieuw een super mooi park!! Compleet anders weer dan de andere nationale parken die we gezien hebben, en wat een uitzicht boven op de top!! De eerste 2 uur gingen echt perfect, heerlijke afdalingen en prima te doen.. Totdat we even echt een hele stijle klim kregen naar de top van de andere berg. Dit was echt weer even afzien, en heb ik mezelf weer beloofd dat dit de laatste keer is dat ik zover ga wandelen.. (Wat waarschijnlijk niet gaat lukken) Maargoed eenmaal boven was het toch wel weer waard en hebben we daarna alleen maar gedaald. Super fijn om niet te klimmen! Maar dalen kan ook echt voor heftig voor je benen zijn!! Ondertussen kwamen we langs mooie watervallen, waarbij we echt geluk hebben gehad dat deze stroomde. Normaal gesproken is dit alleen maar in de lente en de vroege zomer. Flink door blijven stappen want het was hier vandaag erg koud.. Zo ongeveer 12 graden! Onderweg kwamen we nog een heleboel eekhoorns tegen en hoor je in elk bosje wel wat gerommel en geritsel. Er zouden in dit gebied ook beren en slangen zijn.. Haha gelukkig niet gezien!! Eenmaal beneden hebben we met pauzes er 6 uurtjes over gedaan.. Best netjes he?! Wel flink afgedraaid en vermoeide benen!! We zijn daarom na het eten vanavond naar het binnen zwembad gegaan van ons hotel en hebben we heerlijk in de jacuzzi gezeten!!
Morgen gaan we het s'ochtends wat rustiger aan doen en hebben we weer een rit van 5 uur voor de boeg naar Lake Tahoe.

1. Nans de Bree:
    3 oktober 2016
    Het eerste wat ik 's-morgens doe, jullie reisverslag lezen!!! Zo mooi!!!En leuker dan de krant!!
  2. Naomi:
    3 oktober 2016
    Haha leuk hoor!! Wij vinden het erg leuk om je reacties te lezen;)
  3. Nans de Bree:
    3 oktober 2016
    Heel leuk dat dit zo mogelijk is!!!